Välkommen tillbaka! Du har 0 st produkter i din varukorg från tidigare besök, vill du lägga till dem?
  • Över 20 år på Internet
  • Över 600 000 nöjda kunder
  • Alla påsar på lager
3

Frågor och svar


Villkor


Vad kostar frakten/portot?

Frakt tillkommer med 19 kr inkl moms med undantag för prenumerationer. Du har alltid fri frakt på dina prenumerationsutskick.

Betalning

Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Avgifter för frakt tillkommer.

Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det betalningsalternativ som passar dig.

Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen som finns tillgängliga. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.

QLIRO FAKTURA

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit

För mer information om Qliros villkor klicka här

QLIRO FÖRETAGSFAKTURA

Betalningstid för faktura är 30 dagar från att ordern skickats från butiken. Fakturan skickas via epost eller brev när ordern skickas. Det är du som kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ ”faktura”.Vid utebliven betalning från näringsidkare/juridisk person debiteras förseningsersättning i enlighet med lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader m.m., samt dröjsmålsränta enligt vid var tid gällande referensränta med ett tillägg om 24,00%.

För mer information om Qliros villkor klicka här

QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE”

Köp nu - Betala Senare
Ränta 0%
Uppläggningsavgift 39 kr.
Inga ytterligare avgifter tillkommer.
Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånade.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

QLIRO KONTO & DELBETALNING

När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.

Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.

 Följande alternativ finns för delbetalning

 Betalsätt 3 mån 6 mån 12  mån 36 mån Konto*
 Uppläggningsavgift 95 kr 195 kr 295 kr 395 kr 0 %
 Administrationsavgift 29kr 29 kr 29 kr 29 kr 29 %
 Årsränta 0% 0% 0% 9,95 % 19,90 %

 Exempel vid ett köp om 10 000 kr

Effektiv ränta11,49 %13,2 %12,31%19,77% 29,22%
Att betala per månad 3 394 kr 1728 kr 887 kr 362 kr955 kr
 Total kostnad 10 182 kr 10 369 kr 10 643 kr 13 047 kr 11 458 kr
 *Gäller vid avbetalning över 12 månader     

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

-    Kortbetalning

Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS.
För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/
Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning.
För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Så här går det till:
1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.

DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY

Handla och betala direkt från ditt bankkonto.
Så här går det till:
1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan
2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning
3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.

Kreditupplysning

Dammsugarpåsar.nu förbehåller sig rätten att ta kreditupplysning vid samtliga beställningar. även vår betalningspartner Qliro förbehåller sig rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Leveranser

En fraktavgift om 19:- tillkommer på alla leveranser med undantag för prenumerationer. Du har fri frakt på alla prenumerationsleveranser oavsett vilket intervall du väljer. Vid leveranser upp till 2 kg levereras godset per brev. Order över 2 kg eller skrymmande paket levereras med postpaket (hämtas ut på Postens aviserade utlämningsställe). För enskilda artiklar kan annan avgift gälla vilket i förekommande fall tydligt redovisas innan du genomför ett köp.

Alla varor lagerförs om inget annat anges vid beställning.

Leveranstid

En order som inkommer före klockan 19.00 på vardagar packas och skickas från vårt lager samma dag för leverans till din hemadress inom 1-3 dagar. Detta gäller order som skickas som brev och som betalas mot faktura. Avvikelse kan förekomma om försändelsen bedöms av brevbäraren vara för stor för att få plats i brevlådan. Om så är fallet kommer kunden att få en avi för uthämtning av varan vid sitt utlämningskontor. Leveranstiden kan i dessa fall ta någon dag längre.

Om du betalat en leverans i förskott och din leverans är försenad har du rätt att häva köpet om förseningen är av stor betydelse för dig. Vi betalar tillbaka pengarna inom 20 dagar. Kontakta kundtjänst.

Restnotering

Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela ordern till dess full leverans kan ske.

Garanti

Alla produkter som Dammsugarpåsar.nu säljer på denna webbplats kan användas i Sverige.

Dammsugarpåsar.nu garanterar att produkterna fungerar på avsett sätt och ej skadar din dammsugare. Om produkten ej fungerar på avsett sätt garanterar Dammsugarpåsar.nu utbyte till ny produkt. Vissa dammsugarfabrikat godkänner enbart originalpåsar under dammsugarens garantitid. Se efter vilken garanti just din dammsugare har. Vi har givetvis även originalpåsar till de vanligaste fabrikaten.

Dammsugarpåsar har, enligt gällande lag, 1 års produktgaranti och 3 års reklamationsrätt på samtliga varor i sortimentet

Om du vill reklamera en vara som var trasig vid leveranstillfället måste du göra det inom skälig tid efter att du har upptäckt felet.

Kontakta kundtjänst på info@dammsugarpasar.nu

Ångerrätt

Dammsugarpåsar erbjuder sina kunder att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att en vara mottagits. Varan som sänds i retur ska vara felfri och komplett. För snabbare ärendehantering ber vi dig vänligen att kontakta kundtjänst och meddela ditt faktura- och kundnummer innan en vara sänds i retur.

Kontakta kundtjänst på info@dammsugarpasar.nu

Återbetalning / Reklamationer

Återbetalning

Kortbetalning/Direktbetalning/PayPal: återbetalningen görs inom 1-5 bankdagar (efter mottagen returbekräftelse) till samma konto som användes vid köpet.

Qliro faktura/Qliro delbetalning: Så fort vi har mottagit din retur kommer Qliro att korrigera din faktura. Du ska få ett mail av Qliro. Kontrollera gärna din skräppost om du inte sett detta mail.

Reklamationer

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Om du tror att du fått en defekt eller fellevererad vara ber vi dig kontakta kundtjänst på info@dammsugarpasar.nu så att vi snabbt kan rätta till eventuellt fel. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig.

När du önskar reklamera en vara, skall den skickas till nedanstående adress. Vi ber dock att du kontaktar vår kundtjänst för att få reklamationen godkänd i förväg samt för att vi skall kunna skicka dig rätt handlingar och fraktdokument. Kundtjänst svarar så fort det är möjligt dock inte senare än 48 timmar.

Dammsugarpåsar.NU
BOX 230 27
750 23 Uppsala


Om du valt att betala med Qliro: Så fort vi har mottagit din retur kommer Qliro att korrigera din faktura. Du ska få ett mail av Qliro. Kontrollera gärna din skräppost om du inte sett detta mail.

Falska beställningar

Vi samarbetar med polisen och samtliga falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls. Dammsugarpåsar.nu lämnar all information till polisen för att vara behjälplig vid utredningen.

Transportskador

Vi står för alla skador, som kan uppstå vid transport till kunder. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du inom skälig tid anmäla detta till oss genom att kontakta kundtjänst.Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

Kontakta kundtjänst på info@dammsugarpasar.nu

Ej utlösta varor

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten, förbehåller vi oss rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur.
Betalning skall ske inom 10 dagar från fakturadatum.

Lagval

Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag.
Dammsugarpåsar.nu följer Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Personuppgiftspolicy

Vi följer den svenska personuppgiftslagen. Den håller en hög nivå för att ge individen skydd om hur personuppgifter lagras. Enligt denna lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar och sparar uppgifter om dig i vår databas. Genom köp hos Dammsugarpåsar.nu bekräftar du detta samtycke. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du genomför ett köp kommer att behandlas av Dammsugarpåsar.nu i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Som konsument har du rätt att begära ut om dig registrerade uppgifter, begära ändring av om dig registrerade uppgifter samt begära att uppgifterna raderas.

Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig samt i kommunikationen mellan Dammsugarpåsar.nu och kund.

Då vi har Qliro som betalningspartner, så vill vi även informera om deras personuppgiftspolicy, vilken du hittar här.

Åldersgräns

Vi kan inte ta emot beställningar från personer under 18 år.

Prenumeration

Om du vill vara säker på att alltid ha dammsugarpåsar hemma när du behöver byta kan du starta en prenumeration. Det är enkelt och bekvämt och du får fri frakt på alla prenumerationsutskick. I prenumerationsrutan väljer du vilken leveransintervall du vill ha: 1 förpackning var 3:e månad, var 6:e månad, varje år eller vartannat år. En förpackning kommer till dig enligt det intervall du valt. Du kan när som helst avsluta, ändra intervall eller produkt i prenumerationen.

Om du har startat en prenumeration före 01/08/2019 och valt faktura som betalsätt skickas den ut via iPiccolo, med betalningsmottagare ePayment Service Europe, på samma sätt som tidigare. Fakturan skickas med som bilaga i det e-postmeddelande vi skickar när dina varor är på väg. Om du har valt pappersfaktura skickas den till dig separat med posten.

Engångsköp

Vill du bara beställa en förpackning väljer du att ange antal och klicka på köpknappen. Du kan givetvis göra flera engångsbeställningar under året, men om du förbrukar mer än en förpackning per år lönar det sig att prenumerera.


Om dammsugarpåsar och tillbehör


Olika dammsugarpåstyper

Många dammsugarpåsar finns idag i olika kvalitéer. Det kan vara materialet eller bara tillverkaren som skiljer. Hos oss kan du köpa både originalpåsar (rekommenderas av dammsugartillverkaren) och andra alternativ. Samtliga påsar vi säljer har rätt passform, men olika sugupptagningsförmåga. Syntetfiberpåsar har högst sugupptagningsförmåga och sedan papperspåsar. Läs mer om dessa 2 olika påstyperna nedan.

Syntetfiberpåse

Påsar av högsta fiberkvalité med hög genomsugseffekt och som även samlar upp det finaste hushållsdammet i påsen. Påsarna är mjuka och följsamma, vilket gör att de anpassar sig till dammsugaren inre utrymmen. Dessa påsar får absolut ej användas till uppsugning av slipdamm, aska, gipsdamm eller annan typ av finare byggdamm. Byggdamm sätter igen porerna (de små lufthålen i påsen) så påsen blir tät. Påsen blåses då upp sig som en ballong och spricker. Om denna typ av damm sugs upp gäller ej garantin på påsarna.

Papperspåse

Traditionella dammsugarpåsar i papper används till de allra flesta äldre dammsugare (äldre än 10 år) och många av de mindre dammsugarmärkena. Dessa påsar får absolut ej användas till uppsugning av slipdamm, aska, gipsdamm eller annan typ av finare byggdamm. Byggdamm sätter igen porerna (de små lufthålen i påsen) så påsen blir tät. Påsen blåser då upp sig som en ballong och spricker. Om denna typ av damm sugs upp gäller ej garantin på påsarna.

Filter

Ibland medföljer nya filter, utan extra kostnad, när du köper dammsugarpåsar. Det ser du när du beställer. Om filter inte ingår rekommenderar vi att du beställer nya. Det är viktigt att regelbundet byta ut filter för att skona dammsugarens motor och slippa att damm blåser ut bakvägen via utblåset.

Microfilter

Är det filter som sitter bak vid utblåset på dammsugaren. Filtrets funktion är att stoppa det finaste dammet från att blåsas ut i rummet igen. På vissa dammsugare sitter mikrofiltret i en plastram och då byter man ut både ram och filter. På andra sitter filtret löst och då är det bästa att köpa ett klippark i A-4 format och därifrån klippa ut ett nytt filter med det gamla som mall.

Motorfilter

Sitter bakom dammsugarpåsen och fångar upp det grövsta dammet som trängt igenom påsen och hindrar att det når motorn. Motorfilter är oftast ett löst filter och köps som klippark i A-4 format där du klipper ut ditt nya filter med det gamla som mall.

HEPA-filter

Många dammsugare utrustas idag med HEPA-filter, ett mycket effektivt filter för att hindra det finaste dammet att ta sig ut via utblåset på dammsugaren. Dessa filter rekommenderas för personer med Astma och allergi. HEPA-filtret kan bara monteras i dammsugare som är avsedda för dem. Det går inte att ersätta ett HEPA-filter med ett vanligt filter. HEPA-filter behöver bytas precis som vanliga filter.


Så här fungerar det


Så här beställer du

1. Sök fram rätt dammsugarmärke och modell. Det kan du göra genom att klicka på ”Dammsugarpåsar” som finns långt upp till vänster, eller använda rullgardinsmenyn som finns under ”Välj märke” i den gröna rutan på startsidan. Det finns även möjlighet att söka fram via produktnummer eller märke och/eller modell i sökrutan.

2. När du hittat den produkt du önskar beställa klickar du på ”Köp”. Varan läggs då i varukorgen.

3. När du handlat klart klicka på ikonen med varukorgen som finns i övre högra hörnet. Om du vill ändra något har du fortfarande möjlighet att göra detta. För att fortsätta till kassan, klicka på ”Till kassan” i nedre högra hörnet.

4. Sedan bekräftar du ditt köp och vi tackar för din beställning!

Beställa flera dammsugarpåsar av olika sort

Efter steg 4 får du frågan om du vill välja att köpa fler påsar till en annan dammsugarmodell.

Beställa flera dammsugarpåsar av samma sort

I steg 3 av 7 när du beställer fyller du i hur många paket du vill ha av samma dammsugarpåse.

Har fått fel dammsugarpåsar

Kontakta oss: info@dammsugarpasar.nu. Vi skickar nya påsar direkt.

Ändra prenumeration

Du kan ändra dammsugarpåsmodell, intervall eller adress genom att logga in på Mina sidor.

Hitta dammsugarens modellnummer

Under din dammsugare, eller i vissa fall inuti, sitter en lite skylt/klisteretikett där dammsugarens namn och typnummer framgår och ibland även ett modellnamn. De uppgifterna räcker för att du ska hitta din dammsugarpåse på vår hemsida.

Om du är osäker eller inte hittar dina dammsugarpåsar hjälper vi gärna, maila till: info@dammsugarpasar.nu.

Hittar inte dina dammsugarpåsar

Har vi inte påsarna hemma så letar vi gärna upp dem åt dig. Dammsugarpåstillverkarna skickar fortlöpande information om nya dammsugare på marknaden, men ibland kommer det in direktimporterade dammsugare eller dammsugare från mindre leverantörer och då har vi inte lagt upp dessa på hemsidan. Om du skickar en beskrivning med mått på själva hårdpappskivan så underlättar detta för oss att hitta rätt påsar. Kopiera gärna en påse och skicka kopian till oss via mail info@dammsugarpasar.nu.

Kontakta Dammsugarpåsar.nu

E-post: info@dammsugarpasar.nu

Dammsugarpåsar.NU
BOX 230 27
750 23 Uppsala


Om GDPR


Vad är GDPR?

GDPR (General Data Protection Regulation) är EU:s allmänna dataskyddsförordning. Syftet med förordningen är att stärka skyddet för privatpersoner vid behandling av personuppgifter inom EU. Den antogs 27/4 2016 och börja gälla 25/5 2018.

Förordningen har nr 2016/679. I Sverige ersätter GDPR den tidigare PUL (Personuppgiftslagen).

Vad innebär GDPR för dig?

Den generella tanken bakom GDPR är att ge dig som privatpersoner rätten till dina personuppgifter. Varje företag som hanterar personuppgifter som direkt eller indirekt kan identifiera dig som individ ska på ett tydligt sätt informera dig om hur personuppgifterna samlas in, varför insamlingen sker, var de lagras, och hur de används inom företaget och hos eventuella affärspartners. GDPR ger dig ökad rätt att styra över dina personuppgifter. De mest centrala områdena i denna rättighet är:

• rätt till information
• rätt till rättelse av personuppgifter
• rätt att motsätta sig profilering
• rätt till anonymisering av personuppgifter
• rätt till dataportering av personuppgifter
• rätt till registerutdrag över personuppgifter

I vår Personuppgiftspolicy kan du läsa om hur vi samlar in och hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR.

Se även vår betalningspartner Qliros integritetspolicy för en närmare beskrivning av Qliros personuppgiftsbehandling.

Hur hanterar ni rätten till information om mina personuppgifter?

Du har rätt att få information från oss om hur vi samlar in och hanterar dina personuppgifter. Vi informerar dig om detta i samband med att du genomför ett köp hos oss via våra köpvillkor och vår personuppgiftspolicy som du då har tillgång till. Information om vår behandling av dina personuppgifter finns dessutom alltid tillgänglig på vår hemsida.

Hur hanterar ni rätten till tillägg i eller rättelse av mina personuppgifter?

Du har alltid rätt att rätta felaktiga uppgifter och även lägga till saknad information om den är relevant i samband med vår hantering av dina personuppgifter. Du kan själv ändra vissa av dina uppgifter genom att logga in på Mina sidor på vår hemsida.Du kan också be om ändring av uppgifterna genom att ta kontakt med vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com.

Hur hanterar ni om jag motsätter mig profilering med hjälp av mina personuppgifter?

Vi kan komma att utföra vissa analyser baserade på dina kunduppgifter som till exempel syftar till att placera dig i någon typ av kundkategori eller kundsegment (exempelvis ”kund som köper tonerprodukter”). Den typen av analyser gör vi för att kunna ge dig en personligt anpassad upplevelse när du besöker vår hemsida och relevanta erbjudanden i olika marknadsföringskanaler.

Du kan alltid begära att vi inte använder dina personuppgifter för denna typ av profilering. Du ska då skicka oss en undertecknad skriftlig begäran. Tillsammans med din begäran vill vi också få en bestyrkt kopia på ditt körkort, pass, id-kort eller annan identitetshandling. Denna kopia är nödvändig för att vi ska kunna skydda dina personuppgifter och säkerställa att vi utför denna begäran på uppdrag av dig. Kontakta vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com för att få en blankett för ditt ärende.

Hur hanterar ni rätten till anonymisering av mina personuppgifter?

Du har rätt att få dina personuppgifter anonymiserade i våra system. Du ska då skicka oss en undertecknad skriftlig begäran. Tillsammans med din begäran vill vi också få en bestyrkt kopia på ditt körkort, pass, id-kort eller annan identitetshandling. Denna kopia är nödvändig för att vi ska kunna skydda dina personuppgifter och säkerställa att vi utför denna begäran på uppdrag av dig. Kontakta vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com för att få en blankett för ditt ärende.

När du begär anonymisering av dina personuppgifter raderar vi de personuppgifter som direkt eller indirekt kan identifiera dig som individ. Radering sker under förutsättning att det inte finns några ekonomiska eller juridiska förehavanden mellan dig som kund och iPiccolo AB, t.ex. obetalda fakturor, att det inte finns någon rättslig förpliktelse för iPiccolo AB att behandla uppgifterna eller någon annan laglig grund för behandlingen.

Hur hanterar ni min rätt till dataportabilitet?

Du har rätt att vända dig till oss och begära att få dina personuppgifter överförda för användning på annat håll. Personuppgifterna ska då överföras i ett i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Överföringen kan ske till dig eller direkt till någon annan angiven Personuppgiftsansvarig. Du kommer att få en sådan dataportering utförd inom en månad efter vi har tagit emot din begära.

Om du vill få dina personuppgifter överförda ska du skicka oss en undertecknad skriftlig begäran. Tillsammans med din begäran vill vi också få en bestyrkt kopia på ditt körkort, pass, id-kort eller annan identitetshandling. Denna kopia är nödvändig för att vi ska kunna skydda dina personuppgifter och säkerställa att vi utför denna begäran på uppdrag av dig. Kontakta vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com för att få en blankett för ditt ärende.

Hur hanterar ni min rätt till registerutdrag?

Du har rätt att få ut ett registerutdrag över dina personuppgifter en gång per år utan kostnad. Du ska då skicka oss en undertecknad skriftlig begäran. Tillsammans med din begäran vill vi också få en bestyrkt kopia på ditt körkort, pass, id-kort eller annan identitetshandling. Denna kopia är nödvändig för att vi ska kunna skydda dina personuppgifter och säkerställa att vi lämnar ut registerutdraget till dig och inte till någon annan. Kontakta vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com för att få en blankett för ditt ärende.

Registerutdraget innehåller information om vilka personuppgifter vi hanterar, varifrån dessa uppgifter kommer, vad som är ändamålet med behandlingen och till vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifterna kan lämnas ut till. Vi skickar registerutdraget via e-post till din e-postadress.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om GDPR eller hanteringen av mina personuppgifter?

Du är välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com om du har frågor som rör dina personuppgifter.